maandag 30 maart 2015

Tiener Kamer

Zoals ik in mijn vorige post vertelde, zijn we vorig jaar begonnen met het opknappen van ons huis. In de 15 jaar dat we hier wonen hebben we regelmatig de kinderkamers wel veranderd met een nieuwe styling, kleurtje op de wand of een nieuw tapijt. Doordat we een flinke lekkage hebben gehad en de vloer en muren op de 2e verdieping zo waren aangetast, moesten we het grondig aanpakken. 

Toen we 15 jaar geleden het huis kregen opgeleverd, hebben we van boven naar beneden alle muren laten spuiten. Dit ging snel en was best mooi en strak vonden we toen! Toen dus...nu wil ik alle muren en plafonds in huis weer glad hebben en was dit het moment om boven daar al vast mee te beginnen! 

De muren zijn op de gehele verdieping gestuct en er is een prachtige blanke eiken planken vloer gelegd met een lichte white wash wassing en de knoesten en scheuren zijn behandeld met een vergrijsde was.

Mijn dochter was al een tiener en een nieuwe stoere kamer wat meer bij haar leeftijd zou passen, was geen overbodige luxe:) We hebben samen met haar een plan gemaakt en waren er snel over uit dat we wel één van haar wanden wilden voorzien van een gek, leuk en eigenzinnig behang.



Ik heb voor meerdere projecten samengewerkt met McArt Creative Signmakers uit Papendrecht. Zij kunnen iedere afbeelding verwerken tot een wandvullend behang. 



Omdat ze maar een klein kamertje heeft, hebben we de basis wit gehouden met fluor roze en kanarie geel als accent. De roze bol lamp was eigenlijk een wantlamp die we hebben omgebouwd naar een plafond lamp...en ja als de lamp brand is alles roze/rood in haar kamer;) 



Een oude stoel bij opa en oma uit de schuur heb ik kanarie geel gespoten.






Voor haar kleding heb ik een 2e hands locker kast gekocht bij Albeka Kantoorinrichting Alblasserdam. 



Ik heb het geel en roze hier en daar subtiel terug laten komen in haar accessoires. Lampje is van Ikea en haar wekker van de Hema. Ondanks de kamer van mijn dochter klein is oogt hij ook met het drukke tekst behang licht en ruim...voorlopig kan ze er wel een paar jaartjes mee doen;) 




✖️✖️✖️S•A•B✖️✖️✖️





Geen opmerkingen:

Een reactie posten